2 دسامبر

ارزش‌های سازمان چیست؟

کسب و کاری که دارای ارزش نباشد نمی‌تواند به موفقیت دست یابد. اگر ارزش‌های سازمان خود را تعریف نکرده‌اید و با کارمندان خود به اشتراک نگذاشته‌اید، چگونه می‌توانید تیم‌های بزرگی بسازید، خدمات عالی به مشتری ارائه دهید و نوآوری را در شرکت خود تقویت کنید؟

ارزش‌های اصلی سازمان شما فرهنگ آن را شکل می‌دهد و بر استراتژی کسب و کار شما تأثیر می‌گذارد. ارزش‌های سازمانی به شما در ایجاد هدف، بهبود انسجام تیمی و ایجاد احساس تعهد در محل کار کمک می‌کنند.

جای تعجب نیست که ارزش‌های سازمانی در جذب استعداد نیز نقشی اساسی دارند: ۴۶٪ از افراد جویای کار، فرهنگ شرکت را هنگام انتخاب آگهی‌های کار بسیار مهم می‌دانند.

احتمالاً با مفهوم استخدام با تناسب فرهنگی آشنا هستید. اما برای استخدام فرد مناسب، باید ارزش شرکت خود را مشخص کنید و مطمئن شوید که کارمند آینده‌تان از همان ارزش‌ها برخوردار است.

به عبارت دیگر، یک کسب و کار قوی با ایجاد فرهنگ سازمانی شروع می‌شود که ارزش‌های اصلی شما را نشان می دهد.

ارزش‌های سازمان

ارزش‌های سازمانی شامل اعتقادات، فلسفه‌ها و اصولی است که کسب و کار شما را پیش می‌برد. این موارد بر تجربه‌ای که به کارمندان ارائه می‌دهید و همچنین ارتباطی که با مشتریان، شرکا و سهام‌داران خود ایجاد می‌کنید تأثیر دارند.

ارزش‌های سازمان شما DNA آن را تشکیل می‌دهند و به شما کمک می‌کنند کسب و کار خود را از رقیبان متمایز کنید. به همین دلیل است که بدون در نظر گرفتن آن‌ها نمی توانید تصمیمات مهم را اتخاذ کنید.

با این حال، داشتن ارزش‌های سازمان به معنای داشتن یک برنامه ارتباطی بی‌نقص پیرامون ارزش‌ها و اصول صحیح نیست.

شما باید ارزش‌های سازمان خود را در هر کاری که انجام می‌دهید منعکس کنید و الگوی درستی برای کارمندان خود قرار دهید. این تنها راهی است که می‌توانید در محل کار اعتماد ایجاد کنید. اگر خودتان ارزش‌های تعیین‌شده را رعایت نمی‌کنید، از کارمندان خود نخواهید که ارزش‌های سازمانی را دنبال کنند.

ارزش‌های سازمان، ضربان قلب کسب و کار

ارزش‌های سازمان منعکس‌کننده شما و کارمندانتان است، در نتیجه به آن‌ها احساس مسئولیت می‌دهد. در واقع، هر تصمیمی که کارمندان شما می‌گیرند باید با ارزش سازمان مطابقت داشته باشد.

اما مهمتر از همه، ارزش‌های سازمان، کسب و کار شما را پیش می‌برد و به همه افراد سازمان کمک می‌کند تا به اهدافی که تعیین کرده‌اید برسند.

ارزش‌های سازمان بر تمام جنبه‌های کسب و کار شما تأثیر می‌گذارد، از محصولی که تیم‌های شما تولید می‌کنند گرفته تا استراتژی‌های فروش و بازاریابی یا خدمات مشتری که کارمندان شما ارائه می‌دهند.

ارزش‌های سازمان، دلیل موفقیت کسب و کار

۱٫ ارزش‌های سازمان به کارمندان کمک می‌کند تا تصمیمات درستی بگیرند.

داشتن یک مجموعه از ارزش‌های مشخص به کارمندان کمک می‌کند بفهمند چه چیزی برای شما اهمیت دارد. در نتیجه، کارکنان شما تصمیمات درست بیشتری می‌گیرند؛ تصمیماتی که به آن‌ها کمک می‌کند تا چشم‌انداز و اهداف شرکت را تحقق بخشند. و این بدان دلیل است که آن‌ها بیانیه ماموریت شرکت را درک می‌کنند و به برند شما اعتقاد دارند.

علاوه بر این، ارزش‌های سازمان در شرایط سخت کارکنان شما را به سوی تصمیمات درست و اخلاقی هدایت می‌کنند. در یک محیط بی‌ثبات با تغییرات سریع تکنولوژیکی، زیست محیطی و اجتماعی، داشتن ارزش‌های ثابت یک ضرورت است.

۲٫ ارزش‌های سازمان به شما در بهبود ارتباطات کارمندان کمک می‌کنند.

ارتباطات کارکنان نقش بسیار مهمی در بهبود فرهنگ شرکت، رضایت کارکنان و افزایش تعامل آن‌ها دارد.

مسئله این است که وقتی کارفرمایان ارزش مشخصی ندارند، ارتباطات آن‌ها با کارمندان معمولاً متناقض و نامشخص است. این اغلب منجر به سردرگمی در محل کار می‌شود.

با داشتن ارزش‌های شفاف، می‌توانید ارتباطات کارکنان را در محل کار خود به طور چشمگیری بهبود بخشید و به کارمندان خود کمک کنید تا با این ارزش‌ها زندگی کنند.

۳٫ ارزش‌های سازمان تأثیر مستقیم بر انگیزش و تعامل کارکنان دارند.

وقتی ارتباطات کارمندان شما بر اساس ارزش‌های اصلی سازمان ساخته می‌شود، به تقویت انگیزه و تعامل کارمندان کمک می‌کند.

اگر ارزش‌های سازمان خود و دلایلی که برای این ارزش‌ها اهمیت قائل هستید را برای کارمندان توضیح دهید، آن‌ها درک بهتری از اهداف شرکت پیدا کرده و برای دستیابی به آن‌ها تلاش بیشتری خواهند کرد.

کارمندان متعهد کسانی هستند که برای دستیابی به اهداف شخصی خود و همچنین اهداف شرکت انگیزه دارند. آن‌ها درک خوبی از آنچه ازشان انتظار می‌رود و چگونگی دستیابی به اهداف کسب و کار دارند. اما مهم‌تر از همه، کارمندان متعهد کسانی هستند که ارزش‌های شرکت شما را به اشتراک می‌گذارند و اعتقاد جدی به آن‌ها دارند.

۴٫ ارزش‌های سازمان به مشتریان کمک می‌کنند تا بفهمند شرکت شما بر چه پایه‌ای بنیان شده است.

علاوه بر اینکه به کارمندان خود کمک می‌کنید تا طبق ارزش‌های سازمان شما زندگی کنند، اطمینان از اینکه مشتریان ارزش‌های شما را درک می‌کنند بسیار مهم است.

ارزش‌های سازمان به شما کمک می‌کنند هویت برند را آشکار سازید و مشتریان را از دغدغه‌های شرکت مطلع کنید. داشتن مجموعه‌ای از ارزش‌های خاص و منحصر به فرد می‌تواند یک برتری بر رقبا باشد.

اگر شما بر اساس ارزش‌هایی که به اشتراک می‌گذارید موفق به ایجاد رابطه با مشتریان خود شوید، به احتمال زیاد این روابط را تقویت خواهید کرد زیرا این روابط بر اساس باورها و اصول مشترک بنا شده است.

۵٫ ارزش‌های سازمان به شما کمک می‌کنند تا استعدادهای برتر را جذب و حفظ کنید.

ارزش‌های سازمان در هنگام جذب و حفظ استعدادها بسیار مهم است.

اکثر داوطلبان قبل از فرستادن رزومه برای پیشنهادات شغلی، تحقیقات گسترده‌ای را انجام می‌دهند. آن‌ها وبسایت‌ها، گفتگوهایی که در شبکه‌های اجتماعی در مورد شرکت‌ها صورت گرفته، بررسی می‌کنند.

این به این دلیل است که آن‌ها نمی‌خواهند شرکت “اشتباه” را انتخاب کنند و همین امر نشان می‌دهد که شما نیز به عنوان کارفرما نباید فرد اشتباه را استخدام کنید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.