یکی ازمهم ترین راه های ارائه ی اطلاعات،تهیه ی گزارش اطلاعات است که در طبقه بندی زیرتهیه می شود:
۱-گزارش اطلاعات ساد : حاوی اطلاعاتی است که مدیران راازاوضاع جاری یا دستاوردهای سازمان مطلع میکند.به طورمثال:میزان فروش روزانه.
۲ -گزارش اطلاعات وضعیتی(میزان پشرفت کار): مدیران رادرجریان بسیاری از مسائل جار ی در بحران هاقرارمی دهد و در عین حال ازپیشرفت ها گزارش می دهد.به طورمثال:پیشرفت های رقبا.
۳-گزارش اطلاعات هشداردهنده : مبین وقوع تغییراتی است که به صورت ظهور فرصت ها ، پیش بینی مشکلات و مانند این ها ظاهر می شود . به طور مثال : نوسانات چشم گیر قیمت مواداولیه.
۴-گزارش اطلاعات برنامه ریزی : اطلاعات مربوط به برنامه ریزی ، شامل پیشرفت های عمده و برنامه هایی است که باید در آینده آغاز شود . مانند: برنامه های یک شرکت برای به دست گرفتن سهم بازار.
۵-گزارش اطلاعات عملیات داخلی : شامل شاخص های مهم وکلیدی در خصوص عملکرد سازمان است و از موقعیت هایی گزارش میدهدکه نتایج سلامتی یا بیماری سازمان رانشان مدهد.مانند:نرخ برگشت سرمایه.
۶-اطلاعات هوشمند خارجی: اطلاعات و اظهار نظرها درباره ی فعالیت هادر محیط یک سازمان است که شامل دامنه ی وسیعی از زمینه های مختلف ، نظیرتغییرات مربوط به صنعت و رقبا، نوسانات مالی، شایعات و ماننداین ها می باشد.
۷-گزارش اطلاعاتی که توزیع خارجی دارد : شامل اطلاعاتی است که مدیران مایلند آن ها را قبل از توزیع میان سهام داران یا رسانه های خبری ، مورد بررسی قراردهند.مانند:گزارش ترازنامه.
دیدگاه شما