6 ژانویه

مهم ترین وظایف مشاور مدیرعامل

وظایفی که یک مشاور مدیریت در سازمان های مختلف دارد، متفاوت است. مشاور مدیریت می تواند در یک حوزه تخصصی فعالیت داشته باشد و در همان زمینه به مدیر عامل مشورت بدهد. در ادامه به چند مورد از مهم ترین وظایفی که مشاور مدیرعامل دارد، اشاره می کنیم.

  • او به جمع آوری و ساماندهی اطلاعات مهم برای حل مشکلات شرکت می پردازد تا بتواند سریع تر به راه حل دست پیدا کند.
  • با کارکنان و مدیران بخش های مختلف شرکت مصاحبه فردی انجام می دهد و برای دست یابی به روش ها و راهکارهای مناسب از بخش های مختلف شرکت، بازدید می کند.
  • اطلاعات مالی مختلف مانند درآمدها، هزینه ها، میزان دارایی و بدهی را بررسی و تجزیه و تحلیل می کند تا با شناخت دقیق از اوضاع مالی شرکت بتواند بهترین راهکار را به مدیرعامل ارائه دهد.
  • با توجه به نیاز شرکت، شیوه ها و راه حل های جدید و کارآمدتر را به کارفرما و مدیرعامل ارائه می دهد.
  • به دلیل نگاه وسیعی که مشاور مدیریت دارد، می تواند از بالا به مسائل شرکت نگاه کند و نقاط ضعف و قوت سازمان را به دست آورد و جهت حفظ و ارتقا نقاط قوت و حذف نقاط ضعف راهکارهای لازم را به مدیرعامل پیشنهاد دهد.
  • به مدیرعامل کمک می کند پیشنهادات و راهکارهای جدید را اجرا و عملیاتی کند.
  • در شناخت مشتریان و شُرکای تجاری به مدیرعامل مشورت های لازم را می دهد.
  • نیازهای مشتریان را تحلیل و بررسی می کند و جهت رفع آن ها پیشنهاداتی را به مدیرعامل ارائه می دهد.
  • برای حفظ و ادامه ارتباط با مشتریان شرکت، راهکارهایی ارائه می دهند.
  • ایده های مختلفی را برای ایجاد کمپین های تبلیغاتی جدید ارائه می دهد.
  • راهکار ها را بررسی کرده و نتایج را ارزیابی می کند و گزارشات به دست آمده را به مدیرعامل ارائه می دهد.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.