- مهارتهای تحلیلی: به منظور توان لازم برای تحلیل وقایع و شرایط شرکت یا سازمان کارفرما و ارائه بهترین راه حل برای رفع مشکلات و توسعه محصولات
- مهارتهای ارتباطی: به منظور ایجاد ارتباط مناسب و تاثیرگذار با مشتریان و توان انتقال مفاهیم پیچیده علمی و تخصصی به مخاطبان خود که معمولا از بین مدیران ردههای مختلف سازمانی در بخش دولتی یا خصوصی است
- مهارتهای حل مساله: زیرا کار اصلی مشاور حل و فصل چالشها و مسایل عمده شرکتها و سازمانها و ارائه بهترین راهکار برای پیشبرد امور به مدیران لایههای مختلف سازمانی است. برای این منظور مشاور باید مهارت کافی در حل مسئله داشته باشد به طوری که بتواند مشاوره مناسبی به مدیران برای اتخاذ بهترین تصمیم را بدهد
- اعتماد به نفس: با توجه به اینکه مشاور مدیریت معمولا به مدیر ارشد مشاوره میدهد و از سوی دیگر مدیر ارشد دارای جایگاهی است که هر تصمیم او میتواند تاثیرات بسیار زیادی و در سطح گسترده بر کسب و کار سازمانش داشته باشد لذا یک مشاور با تجربه سعی میکند تحقیق و بررسیهای لازم را در خصوص شناخت مسئله و ارائه راهکار انجام دهد و پس از رسیدن به نتیجه قطعی، نظر خود را با اعتماد به نفس کامل و بدون شک و شبهه به مدیریت عرضه نماید و در جلسات مختلف از آن دفاع کند.
- توان مدیریت زمان: این مهارت از ویژگیهای مورد نیاز برای هر فرد و به ویژه مدیر است و قاعدتا کسانی که با سطوح بالای کسب و کار ارتباط دارند باید از این مهارت برخوردار باشند وگرنه مشتریانشان اعتماد خود را از آنان سلب مینمایند
مهندس یاسردشتدار | مدرس دانشگاه و مشاور مدیرعامل | instagram.com/yaserdashtdar.ir
دیدگاه شما